Dag 11 mexico

25 februari 2020 - Tulum, Mexico

Gister zijn we lekker met de kippen op stok gegaan. Helaas was het een haan die ons met zijn haantjesgedrag heel de nacht heeft wakker gehouden. Wij kiezen vandaag dus eieren voor ons geld en gaan naar een ander hotel.

Maar eerst is het tijd om het wereldwonder chichen itza te gaan bekijken. We moesten er wel als de kippen bij zijn anders zijn er al touringbussen vol met toeristen en kunnen we geen mooie foto's maken.

20200224_083525(0)20200224_083954(0)20200224_094014

Als we klaar zijn gaan we naar een koffie zaakje in vallodolid om lekkere taartjes te proberen. Ze hadden zelfs een cheesecake cookie dough die was erg lekker. Via de Wi-Fi van de koffiezaak hebben we een hotel geboekt voor vanavond  in Tulum.  Hier zouden we eigenlijk morgen naartoe gaan maar we hebben geen vertrouwen meer in de biologische klok van de  haan. En we zijn toe aan strand dus snel inpakken en wegwezen hier. We zijn op vakantie dus geen haan die er naar kraait als we ons niet aan het schema houden.

Aangekomen in ons nieuwe stekkie nemen we een frisse duik in het zwembad.

20200224_155257

Bij het hotel wat we hebben geboekt hebben ze fietsen staan die we mogen gebruiken, dus we springen op de fiets en gaan het centrum in.  We eten bij een vegan hipster tentje avocado op toast, een thai pad en een acai berry bowl. En ondanks dat ik een vleeseter bij me heb vond iedereen het eten echt heel erg lekker. Onze buikjes zijn zich wel rot geschokken van zoveel vitamientjes maar dat verhaal zal ik jullie verder besparen.......

20200224_17222320200224_171834

We zijn net een paar uurtjes in Tulum maar ik heb nu al het gevoel dat ik dit het leukste plaatsje ga vinden. Er hangt een hele relaxte alternatieve sfeer, ze hebben leuke winkeltjes en dan hebben we het strand nog niet eens gezien. Er lopen hier veel backpackers en er zijn veel leuke tentjes om te eten en te drinken. De moeheid die we de afgelopen dagen hebben gehad in de stadjes valt van ons af en we gaan nog even volop genieten van de laatste paar dagen!!!!!

20200224_191805