Mexico dag 14

28 februari 2020 - Tulum, Mexico

Vandaag is onze laatste dag in mexico. Het heeft heel de nacht geregend en het wordt heel de dag bewolkt. Ik werd vanochtend snotverkouden wakker en baalde als een stekker. We hebben gister namelijk hele medische vragenlijst in moeten vullen om te mogen duiken en een van de voorwaarde was dat je niet verkouden mocht zijn. Maar ik moet en zal duiken vandaag dus voordat we weg gaan snuit ik 20x mijn neus gooi er 6x neusspray in en praat ik mezelf aan dat het vast hooikoorts is. Om 8.30 uur moeten we verzamelen bij de duikschool maar daarvoor moeten we natuurlijk nog wel even ontbijten met een bagel. Want wie gaat er nou duiken op een lege maag??

Als we bij de duikschool komen moeten we opnieuw een medische vragenlijst invullen. Ik twijfel nog even om te zeggen dat ik een klein beetje verkouden ben maar besluit het zekere voor het onzekere te nemen en vul gewoon "Nee" in bij de vraag of ik verkouden ben (ik heb immers hooikoorts of een andere allergie...). Na het kijken van een instructie filmpje waarin ook weer wordt uitgelegd waarom je beter niet kan duiken als je verkouden bent ( je kan je oren niet makkelijk klaren) gaan we eindelijk op pad. Met een pick-up truck rijden we naar de Casa Cenote waar we alle spullen aantrekken en het water in gaan. Zodra we op de bodem zitten moeten we een aantal oefeningen doen en daarna duiken we de cenote in. Het is mooi om te zien allemaal visjes, een kreeft en als laatst kwamen we een krokodil tegen die een vis aanviel. Bij de krokodil voelde ik me toch niet echt op mijn gemak dus ik dacht alleen maar WEG HIER GAUWWWW! Kevin had er wat minder moeite mee die was helemaal ontspannen daar in het water. Ik was een stuk minder ontspannen. Dit was mijn derde duik en ook echt de lastigste. Terwijl dit ook mijn ondiepste duik was en de eerste duik die niet in de open zee was.  Het lukte me wel om mijn oren te klaren, alleen dit moest ik om de 30 seconde doen wat echt niet relaxt is. Ook werd ik door mijn verstopte neus een beetje misselijk van dat mondstuk in me mond en moest ik na een paar kokneigingen echt even omhoog. Ik zat gewoon te klootviolen eigenlijk. Maar Kevin daarentegen deed het echt heel erg goed. De duikinstructrice zei dat hij echt een natuurtalent was en heel natuurlijk en relaxt in het water bewoog. En dat maakt mij natuurlijk een super trotse moeder :-). De volgende vakantie gaan we samen de 3 daagse paddy cursus doen zodat we voortaan overal kunnen duiken. (als ik niet verkouden ben tenminste..)

20200227_15192820200227_152025IMG-20200227-WA0002IMG-20200227-WA0003IMG-20200227-WA0004

Als we terugkomen wandelen we samen nog even door het centrum en kijken naar de winkeltjes. Heerlijk om dit even in alle rust te kunnen doen zonder kleine kinderen. We scoren een leuke magneet voor tante jeet haar verzameling en wachten tot vin en de kids ons komen halen. Voor de lunch stemmen we allemaal voor vegan food!!! Ja als ik er niet bij was had ik het ook niet gelooft hoor !!!! En dan is het echt tijd om terug te keren naar het appartement om ff bij te komen .

20200227_135612

We gaan vanavond nog 1 keer naar het centrum. Ik wil nog een laatste keer een marquesita eten, ik wil nog naar een bekende cocktailbar en de bende van ellende stemt vanavond voor domino pizza. Als we bij de cocktailbar aankomen zit de tent al helemaal vol. Er gaat net een groepje mensen weg dus we hebben een tafeltje! Kevin bestelt de famous mojito en ik een caprinia en gadverdamme wat is die sterk!

20200227_200611

De mojito is met mescal en mijn caprinia is met tequilla, maar het proeft als een pure halve liter tequilla met een momentje. Na 6 slokken heb ik het idee 6 shotjes te hebben gehad en dan ben ik pas op een kwart van mijn glas.  Als vin na een uurtje alvast de rekening vraagt zien we dat de cocktails maar 5 euro kosten dus dat is nog eens goedkoop lam worden. Maar niet voor ons, wij houden het voor gezien. Op naar de domino's en dan lekker tukken!

20200227_19085520200227_203426