Mexico dag 2

15 februari 2020 - Playa del Carmen, Mexico

Vanochtend om 5 uur waren we klaar wakker, behalve Kevin , die heeft geen last van een jetlag want die slaapt thuis ook tot smiddags. We hebben geen ontbijt in het hotel dus besluiten we ergens op de 5th avenue te gaan ontbijten. Na het ontbijten lopen we nog een stuk door het centrum waar we de mexicaanse sfeer kunnen opsnuiven. Hoe verder je van 5th avenue gaat hoe minder toeristisch het is en hoe mexicaanser het allemaal aanvoelt. We lopen terug naar het hotel zodat de kids zoals belooft een duik kunnen nemen in het zwembad. Daarna is het alweer tijd voor de lunch. We pakken de auto en rijden een stukje naar restaurant el Hongo. We hebben over dit restaurant gelezen in een blog dus zijn benieuw. Het restaurant ligt in een Mexicaanse woonwijk, we zien hier geen toeristen en aan de buitenkant zie je eigenlijk niet dat er een restaurant is. Normaal zouden we hier nooit komen maar als we naar binnen gaan zijn we blij verrast. Wat een leuk tentje is dit , de smoothie zijn lekker en worden geserveerd in halve coronaflessen met een rietje van bamboo. Achterin de zaak zitten mexicaanse vrouwen te breien en in het midden is er een speelgoedje voor kinderen. Er hangen allemaal paraplues aan het plafond in alle kleuren en maten. Hier worden wij blij van! We bestellen een aantal gerechten van de kaart , we hebben geen idee wat het allemaal is maar het kost allemaal bijna niks dus we proberen gewoon van alles wat . En er zitten echt hele lekkere dingen bij.

IMG-20200218-WA0100IMG-20200218-WA0099

Na het eten stappen we in de auto richting cenote christelino. Het is een mooie plek maar we zijn niet echt overdonderd. Als we het water in willen zien we echt heel veel vissen dus besluiten eerst maar alleen met onze voeten in het water te gaan. Ik verwachtte dat de vissen zouden weg zwemmen maar nee... binnen no time had je allemaal visjes aan je voeten hangen. Het was wel een beetje spannend maar uiteindelijk ben ik lekker gaan zwemmen tussen de vissen. Kevin en Mitchell zijn van de rotsen afgesprongen en Vin en Juul hebben lekker naar ons gekeken. Toen we bij de auto aankwamen stond er een jongen die marquesita verkocht .

IMG-20200218-WA0087IMG-20200218-WA0102

Ik had ergens gelezen over deze oublies en dat de combie nutella met kaas lekker zou zijn. .... het was inderdaad een beetje vreemd maar wel lekker! Eenmaal in het hotel hebben de kids nog even lekker gezwommen en hebben we s'avonds gegeten bij The Truck House . Een parkje met allemaal foodtrucks een kwartiertje lopen van ons hotel. Ook dit restaurant had ik uit een van de vele reisblog die ik heb gelezen en was ook niet toeristisch. Er was een grote trampoline voor de kinderen en een man die zelf ijs maakte. Julia viel zowat van haar stoel zo moe was ze dus hebben we een taxi terug naar het hotel genomen. We hebben echt een leuke dag gehad vandaag. Wat zullen we lekker slapen.:)

1. Marleen Arp:
    18 februari 2020
    Zo leuk!!!!! Ziet er gezellig uit😊