Mexico dag 3

16 februari 2020 - Playa del Carmen, Mexico

Vandaag wilde we gaan zwemmen met dolfijnen. We zijn vroeg opgestaan en liepen naar de ferry die ons naar het eiland cosumel zou brengen. Onderweg werden we heel vaak aangesproken door operators die ons tickets wilde verkopen voor de dolfijnen alleen helaas waren de parken vandaag dicht omdat het zondag is. We besloten daarom maar gewoon naar cosumel te gaan om te snorkelen en het eiland te bekijken maar na een gesprek met de een andere touroperator kwamen we erachter dat het eiland veel te groot is om te lopen en dat we echt een auto moesten huren. Dat kon heel toevallig ook bij hem en het kostte maar liefs 75 dollar. Best duur als je bedenkt dat wij 300 euro hebben betaald voor onze huurauto voor heel de vakantie!!! We kregen toch wel een beetje het gevoel dat we opgelicht werden en het werd ook steeds later en warmer. En toen kwamen de twijfels om de hoek zetten. Misschien konden we beter morgen naar cosumel gaan zodat we ook met de dolfijnen konden zwemmen wat ook al heel duur was .... Na een tijdje in een te drukke straat in de boedhitte te hebben getwijfeld ( vooral ik;-) hebben we toch maar besloten morgen naar Cosumel te gaan. De kinderen waren inmiddels al rood aangelopen en bezweet dus die konden wel een duik in het zwembad gebruiken... Een kwartiertje later lagen de kinderen weer blij in het zwembad te dobberen , was ik mezelf op mijn kop aan het geven over mijn beroerde planning en research voor vandaag en trok vin zijn schouders op en zei ... Het maakt niet uit schat we gaan straks alles regelen voor morgen zodat we morgen gelijk kunnen gaan als we wakker worden .....