Mexico dag 4

17 februari 2020 - Holbox, Mexico

Vandaag hebben we een drukke planning. We staan vroeg op want vandaag gaan we naar ons volgende adres op Isla Holbox . Maar omdat ik gister een paar steken heb laten vallen hebben we eerst nog een tripje naar Cosumel op de planning. We pakken de koffers in..( ik bedoel,  ik pak de koffers in) We zetten ze in de auto.( ik bedoel de mannen zetten ze in de auto, want ja ik ga natuurlijk niet alles doen dat begrijp je wel) en off we go to Isla Cosumel. We pakken de ferry naar het eiland want daar hebben we een afspraak om met dolfijnen te zwemmen. Kotsmisselijk kwam ik van de boot af maar gelukkig had de rest van mijn posse nergens last van. Wat een bikkels ! Toen we aankwamen bij Dolfinarius was ik weer helemaal het vrouwtje en waren we allemaal helemaal enthousiast. We konden pas rond 1 uur zwemmen met de dolfijnen maar daarvoor mochten we ook gratis snorkelen, kajakken en staand  peddelen op zo'n plank. We begonnen met het snorkelen. Maar helaas paste Mitchell zijn snorkel niet in zijn mond. Ja ik hoor jullie denken .... das knap ! Dat vond ik ook. Maar goed ik kon hem niet overtuigen dus werd het alleen een bril voor meneer! Julia wilde ook mee snorkelen maar toen Kevin een rog zag zwemmen en het uit gilde als een schoolmeisje wilde mevrouw liever vanaf de kant kijken. Ook haar kon ik niet meer overtuigen. Dus daar gingen we eindelijk het water in. We hebben hele mooie vissen gezien in alle kleuren, een zeester, zeeegels en hele grote roggen. Het was echt leuk om te doen Mitchell vond het ook heel leuk en ook al had hij geen snorkel, het ging echt heel goed . Na het snorkelen zijn we gaan lunchen, en daarna ben ik met Kevin en Julia gaan kajakken. Daarna was het eindelijk zover . Zwemmen met de dolfijnen. Het was echt een belevenis. De dolfijnen kwamen langs ons zwemmen, we konden ze aaien en ze deden leuke trucjes. Ze gaven een kusje op de wang en je kon ze bij de vinnen vasthouden en dan trokken ze je voor. Het duurde een uurtje maar we zijn blij dat we het hebben gedaan. Een ervaring om nooit te vergeten. Wel besloten we in de taxi terug naar de boot dat het eigenlijk wel heel zielig is dat dolfijnen de hele zee horen te hebben en in een klein zwembad zitten opgesloten. Dus nu wij hebben gezwommen met dolfijnen vinden we nu dat het eigenlijk verboden zou moeten worden ..... ;-) Nadat we de auto weer hadden opgehaald in het hotel gingen we onderweg naar ons volgende adres . We moesten bijna 2 uur rijden naar chiquila en vanuit daar stapte we op alweer een ferry naar Isla Holbox . Daar pakte we een golfkarretjes taxi naar ons hotel palapas del sol. En wat een mooi adres is dit. We hebben een super mooie kamer met een heel groot terras en uitzicht op de zee. We eten nog even wat en dan gaan we lekker ons mandje in. Morgen gaan we op ontdekking met een fiets of een scooter of een golfkarretje. Ik heb nog niks gepland ......

20200217_084639 20200217_08503620200217_10390720200217_10394720200217_185646

1. Mira Dirven:
    18 februari 2020
    Wat een leuke bijzondere dag. Heb hard moeten lachen om je blog super grappig. Veel plezier vandaag lieffies 😘
  2. Jeet:
    18 februari 2020
    Wat gaaf om te lezen!!!! Heel veel plezier.. en wacht op de volgende verhalen :) xxx Jeet
  3. Jan DIRven:
    18 februari 2020
    Als je dit allemaal leest, begrijp je niet dat al die Mexicanen naar de usa willen.😜
  4. Marja:
    19 februari 2020
    Klinkt allemaal geweldig en het ziet er allemaal mooi uit.nog heeëeel veel plezier