Mexico dag 5

18 februari 2020 - Holbox, Mexico

Vandaag wakker geworden op Isla Holbox. Het is mijn verjaardag en we zitten op een tropisch eiland dus mijn dag kan al niet meer stuk !

IMG-20200218-WA0110

Als iedereen nog slaapt ga ik even kijken op ons terras , gister was het al donker toen we aankwamen dus konden we niet veel zien. We hebben uitzicht op zee en een terras dat net zo groot is als onze kamer . Het is hier echt heel mooi. Boven onze kamer zit ook nog een dakterras met een super mooi uitzicht over het hele eiland.

20200218_08311120200218_082941

Nadat ik verwend ben met cadeautjes gaan we lekker ontbijten. En daarna op naar het strand. Er staan luxe bedden op het witte strand en de zee is ook onwijs mooi.

20200218_10134520200218_092810

Maar de kids kiezen toch liever voor het zwembad. Na een paar uur luieren op het strand pakken we de golfkar taxi naar het centrum. Het is hier echt heel Mexicaans en we kijken onze ogen uit maar het is voor de kinderen echt te warm. Daarom lopen we een stukje terug naar het strand en ploffen we neer bij 1 van de strandtenten voor een lekkere lunch. Na de lunch nemen we een duik in de zee en lopen we terug richting ons hotel. We komen langs een hippie strandtent waar een reggae band aan het spelen is . Er is  een speeltuintje en trampoline voor de kids dus we nemen hier nog een drankje.

IMG-20200219-WA0006IMG-20200219-WA0008

Als we daarna bij het hotel aankomen is het tijd voor een siësta want we willen vanavond terug naar het centrum om rond te kijken als het niet zo warm meer is. Maar onze siësta liep iets uit en rond half 9 zaten we weer in een taxi naar het centrum. Het is er gezellig druk en er staan allemaal foodtrucks langs de weg waar allemaal Mexicanen aan het eten zijn. Het ziet er allemaal heel goed uit maar vandaag gaan wij eten in het beste restaurant van het eiland.

20200218_20441920200218_20441320200218_203144

Daarna halen we bij 1 van de foodtrucks nog een crepe en een oublie met banaan en nutella.

20200218_204456

Daarna gaan we met de taxi weer lekker terug naar het hotel. We komen allemaal salamanders tegen in de gang en Juul werd helemaal panisch. Snel naar de kamer en naar bed maar daar ziet ze helaas ook een hagedis dus die durft niet meer te slapen ;-) het wordt een lange nacht ........