Mexico dag 9

23 februari 2020 - Mérida, Mexico

Het is alweer dag 9 in mexico, 8 nachten gehad  nog 6 nachten te gaan. Ik begin mijn eigen bedje nu toch wel een beetje te missen... niet omdat ik graag naar huis wil hoor maar Jezus Christus wat slaap ik hier verrot. Elke ochtend 5 uur wakker. Vin en ik delen Julia met haar broers, wat inhoud dat ze de ene nacht bij ons ligt en de andere bij hun. Dus vanochtend werd ik wakker met een halve hernia en een hap blonde haren in mijn mond! Da's nog eens lekker wakker worden om 5 uur smorgens.

Maar ja ..... jullie zitten met z'n allen in het natte kikkerlandje te bikkelen als een stel werkpaarden dus wie ben ik om te gaan zitten klagen ;) Uitzonderingen daargelaten natuurlijk voor de Spanjaarden, Zuid Afrikanen en wintersportgangers onder ons, man wat hebben we het toch slecht met z'n allen!

Vandaag is iedereen weer helemaal beter gelukkig. Na een voortreffelijk ontbijt (lees :geroosterde boterham met jam) gingen we op pad als een stel Chinese in Amsterdam. Inclusief de hop on hop off bus alleen dan zonder de hop off.

IMG-20200222-WA000320200222_102712

Het duurde 2 uur en er mocht niet gehopt worden. We hebben hele mooie gebouwen gezien waar een hoop bekende mensen uit mexico hebben gewoond. En ook een hoop standbeelden van mensen die iets hebben gedaan voor mexico.

IMG-20200222-WA0015IMG-20200222-WA0014

Hoe en wat precies heb ik uiteraard wel onthouden maar daar ga ik jullie natuurlijk niet mee vervelen in mijn blog. Want als ik eenmaal begin ben ik niet meer te stoppen dat begrijp je wel! De kinderen vonden het ook heel interessant ....... om te ontdekken dat er heel veel pokemon in Merida te vinden zijn en dat je ze tijdens een busrit gewoon kan vangen. Voordeel was dat ik ze 2 uur lang niet heb horen klagen.

Omdat de tolk alles 2 keer vertelde, 1 keer in het Engels en 1 keer in het Spaans heb ik tussendoor ook nog eens  kunnen oefenen op mijn Spaans dus het was een geslaagde ochtend .

Eenmaal uit de bus lopen we door de staatjes in het centrum en schuiven we ergens aan voor een Mexicaanse lunch met heerlijke guacamole. (bijna net zo lekker als die van mij, die Mexicanen kunnen nog wat van me leren hier!)  We komen langs een winkeltje met allerlei traditionele lekkernijen dus kiezen wat dingen uit en gaan op een bankje op een pleintje zitten om alles te proeven.

IMG-20200222-WA0012

We bezichtigen nog een mooie kerk en aan het einde van de middag pakken we de taxi naar het hotel en ontspannen we lekker op het dakterras!

20200222_09451120200222_083834

20200222_153454

Na een middagtukkie gaan we weer naar het centrum voor de Maya Balgame PokTaPo. Ze spelen het spel waarbii de verliezer vroeger werd onthoofd!! Daarna kijken we nog bij straatartiesten die een clownsact opvoeren en gaan dan lekker terug naar het hotel.

20200222_20433120200222_210855