Mexico dag 13

27 februari 2020 - Tulum, Mexico

Vanochtend hebben we lekker rustig aan gedaan. Na een wasje te hebben gedraaid, gaan we met de auto richting een duikschool in het centrum. We boeken voor morgenochtend een duik in een cenote, helaas kunnen we niet duiken in de open zee want de golven zijn te hoog. Naast de duikschool zit een koffietentje dus daar schuiven we gelijk aan voor een cappuccino en een broodje. Ik had een geroosterd broodje met Philadelphia en jam. Dat is echt een lekkere combi!!!!!

Na het ontbijt rijden we naar het strand. Er zijn hier niet veel publieke stranden maar heel veel hotels hebben een beachclub met  een stukje privestrand en als je hier eet en drinkt dan mag je gebruik maken van de faciliteiten. Er zit tussen de strand tenten wel een hoop verschil wat ze rekenen voor een bedje. Gister moesten we het bedje huren voor 500 pesos en moest je los betalen voor het eten en drinken.

Als we bij de standtent aankomen die ik veel tegen ben gekomen in de blogs horen we dat ze  een minimale uitgave van 50 dollar per persoon rekenen en voor de kinderen ook. Dan mogen we wel gebruik maken van de gewone strandbedjes. Dit werd hem dus niet. De volgende strandtent waar we aankomen heeft geen bedjes in de schaduw meer vrij dus lopen we over het strand naar een plekje waar hele mooie bedden op het strand staan. Kijk dit is meer ons ding !!! Ik loop eerst even naar binnen om te vragen wat ze hier vragen voor een bedje. Per bedje moeten we een minimale uitgave doen van 1000 pesos ( 50 euro) aan eten en drinken. Dat gaat ons wel lukken, we nemen 2 bedjes en bestellen gelijk lekkere smoothies. Ook staan er allemaal lekkere cocktails op de kaart maar het is nog vroeg dus die bewaar ik voor later!

Op het strand zien we dat ze een stukje verder massages hebben  voor 39 dollar per uur! Het wordt steeds beter hier ;-)

20200226_125514

Vin offert zich uiteraard op om het "even te testen" dus het komende uur is hij lekker aan het genieten.

En net toen ik dacht " het kan niet beter" , komt er een ober naar me toe en maakt mij er even op attend dat er ook nog een zwembad bij de beachclub zit !!! Blijer kan je de kinderen niet maken dus hop uit de zee en in het zwembad!  Iedereen is hier helemaal happy de peppy!!!!!

20200226_13050520200226_130458IMG-20200226-WA001820200226_12563520200226_12573120200226_130141

Vin komt helemaal ontspannen terug van de massage dus ik besluit het er ook maar even van te nemen. Als ik terugkom ben ik helemaal zen en luier dan een pamper!

We bestellen wat lekkere dingen van de kaart en gaan bij het zwembad lunchen. Daarna liggen we nog even op het strand en dromen weg bij het idee te emigreren naar Tulum. Waarom niet? Verkopen heel die handel in Nederland en hier een ontbijttentje/yoga studio beginnen en een jetski verhuur aan het strand. Deze droom wordt vervolgens keihard de grond in gestampt door onze lieftallige kinderen. Want ja het is wel een goed idee maar dan moeten we wel meer geld hebben om de financiële toekomst van de kinderen veilig te stellen ;-) althans niet in deze woorden maar daar kwam het wel op neer.  Want onze kinderen zijn natuurlijk niet in de wieg gelegd om zich in het zweet te werken voor een paar Mexicaanse pesos. Julia vond het in principe wel een goed idee maar wil dan wel dat haar vriendjes en vriendinnetjes ook meekomen naar mexico! Zo moeder zo dochter want ook ik leave my broeders en zusters niet behind....

Als we terugkomen in ons appartement is het alweer 18.00 uur, we zitten nog vol van de lunch dus het is wifi tijd.

Als we weg willen gaan om wat te eten zien we dat de deur niet meer op slot kan dus we moeten wachten op de klusjesman. Dit duurt wel even en het wordt steeds later. Juul kan haar ogen bijna niet meer open houden als we in het restaurant aankomen en als we weer in de auto terug zitten ligt ze binnen 1 minuut in coma..... Het was een leuke lange dag vandaag !

20200226_11561020200226_120131