Dag 10 mexico

24 februari 2020 - Valladolid, Mexico

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen tot 7 uur. Na het ontbijt stappen we in de auto richting ons volgende adres in Vallodolid. Op de weg naar Vallodolid stoppen we bij twee cenote, Samula en Xkeken. Via een trap gaan we meer dan 20 meter onder de grond en dan komen we in een grot met vleermuizen in het midden zie je helder blauw water met allemaal vissen erin. Het is echt heel mooi.

IMG-20200223-WA0014IMG-20200223-WA0028

We rijden door naar 1 van de beste restaurants in Vallodolid voor een lunch want we hebben echt heel veel honger. Het restaurant is bij een adult only hotel en het eten is heerlijk.

20200223_14183420200223_132834

Nadat Julia alweer een glas cola om heeft gegooid en Mitchell even uit zijn dak ging tegen Kevin weten we het zeker , ze zijn heel blij dat we zijn komen eten met onze kindertjes;-). Na het eten gaan Kev en ik voor de tweede keer aan de tequilla en het begint me toch wel een beetje zorgen te baren dat hij het gewoon lekker vind??? Dit is geen goed teken en staat garant voor vele toekomstige kotspartijen van zijn kant.

Na het eten is het tijd om in te checken in het hotel. Binnen 5 minuten zitten we bij het zwembad en weten ze dat wij er zijn. We proberen de kinderen nog zacht te laten doen maar het wil niet lukken. Ze hebben heel de dag dingen moeten bezichtigen en nu gaan ze los als beesten. Ze hebben het zelf heel erg naar hun zin dus na een kwartier waarschuwen geven we het op en een uurtje later liggen we op bed voor een kleine siësta of digitale siësta kan je het beter noemen. Rond 5 uur spring ik onder de douche om er tot mijn grote verdriet achter te komen dat ik het moet doen met een pisstraaltje waar een bejaarde man nog van kan winnen.

20200223_17494420200223_17543220200223_210516

We lopen richting centrum en zien dat er op het plein allemaal kraampjes zijn en 3 podia worden opgebouwd. Het is mardi gras, dus er wordt hier carnaval gevierd en dat belooft een leuke avond te worden. S'avonds gaan we aan de shotjes tequilla en helemaal van god los samen met een gezellige groep Mexicanen want you only live once......... Nu vraag je je zeker af , en de kinderen dan???? We hadden heel slim een groot kleed meegenomen en daar hebben ze heel de nacht lekker op kunnen tukken op een grasveldje vlak bij het plein!

Maar goed in mijn hoofd zag ik het helemaal zitten om carnaval te vieren in mexico. Ik dacht dit MOEST zo zijn, Mardi Gras terwijl wij hier zijn!!!

Maar in plaats daarvan lig ik nu om 21.00 uur op bed want mijn lieverdjes zijn gesloopt, en ja daar zetten we graag onze eigen wensen voor op zij.

We hebben wel een stukje carnaval meegekregen en hebben op een terrasje een drankje gedaan dus het was een geslaagde avond.